سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا درمان یبوست با ماساژ درمانی ممکن است؟

 

هنگامی که یک رژیم غذایی سالم و ورزش به طور موفقیت آمیز یبوست را برای مددجویان خود تسکین نمی دهد ، یاد بگیرید که از کدام تکنیک های ماساژ استفاده می کنید تا به آرامش شکم آنها ، کاهش ناراحتی آنها و تشویق دفع مدفوع کمک کنید.

آیا می خواهید برای این مقاله اعتبار آموزش مداوم کسب کنید؟ بیشتر بدانید .

در طی مصاحبه ای که انجام می شود ، مشتریان اغلب به ماساژ درمانی خود گزارش می دهند که یبوست دارند. گاهی اوقات ، شکم مشتری دچار تحریک و لکه دار می شود و سؤال بیشتر توسط پزشک ، سابقه یبوست را نشان می دهد. در موارد دیگر ، لیستی از داروهای مشتری ممکن است به یک درمانگر کمک کند تا بفهمد که چرا یبوست مکرر وجود دارد.

ماساژ درمانی که سریعاً این مشکل را تشخیص می دهد با استفاده از تکنیک های تسکین یبوست می تواند درمان بیشتری را انجام دهد.آموزش ماساژ.

یبوست یکی از شایعترین شکایات پزشکی در ایالات متحده است که علل و تظاهرات زیادی دارد. یبوست به معنای چیزهای مختلف برای افراد مختلف است. از نظر پزشکی ، یبوست معمولاً به عنوان کمتر از سه حرکت روده در هفته تعریف می شود. یبوست شدید به عنوان کمتر از یک حرکت روده در هفته تعریف می شود.

4 مورد متداول که یبوست گزارش می دهد عبارتند از:

عبور مدفوع به ندرت

عبور از مدفوع سخت

مشکل در عبور از مدفوع - کرنش یا درد

حس خالی کردن ناقص پس از حرکات روده

یبوست حاد در مقابل یبوست مزمن

مهم است که حاد از یبوست مزمن تشخیص داده شود.

یبوست حاد نیاز به ارزیابی فوری دارد زیرا یک بیماری جدی پزشکی ممکن است علت اصلی مانند تومور روده بزرگ باشد.

در صورت همراه بودن علائم نگران کننده ، یبوست نیز نیاز به ارزیابی فوری پزشک دارد ، از جمله:

خونریزی از رکتوم

درد شکم و گرفتگی شکم

تهوع و استفراغ

کاهش وزن غیر ارادی

در مقابل ، یبوست مزمن معمولاً نیاز به توجه فوری ندارد ، به ویژه اگر اقدامات ساده موجب تسکین شود.

اگرچه یبوست بندرت جدی است ، اما می تواند منجر به موارد زیر شود:

انسداد روده

یبوست مزمن

بواسیر

فتق

کولیت اسپاستیک (سندرم روده تحریک پذیر ، بیماری که با دوره های متناوب اسهال و یبوست مشخص می شود)

وابستگی ملین

9 علت یبوست

از لحاظ تئوریکی ، یبوست می تواند به دلیل کند بودن هضم غذا از طریق هر بخشی از روده ایجاد شود. با این حال ، بیش از 95 درصد از زمان کند شدن در روده بزرگ رخ می دهد.آموزش طب سنتی.

برخی از مهمترین دلایل کند شدن گذر در روده بزرگ عبارتند از:

داروهای خاص - برای جزئیات بیشتر به زیر مراجعه کنید

Urge Suppression - حرکات روده تحت کنترل داوطلبانه است. این بدان معنی است که فشار طبیعی که افراد هنگام نیاز به حرکت روده احساس کنند می توانند سرکوب شوند. اگرچه گاهی اوقات مناسب است که یک فشار برای رفع نقصان را سرکوب کنیم (به عنوان مثال ، اگر حمام در دسترس نباشد) ، انجام این کار بیش از حد ممکن است منجر به ناپدید شدن نیازها و در نتیجه یبوست شود.

کمبود فیبر - فیبر در حفظ مدفوع نرم و حجیم از اهمیت زیادی برخوردار است. رژیم های غذایی کم فیبر می توانند باعث یبوست شوند. بهترین منابع طبیعی فیبر میوه ، سبزیجات و غلات کامل هستند.آموزش پوست و زیبائی skin care.

مصرف بیش از حد ملین - ارتباطی بین مصرف مزمن ملین های تحریک کننده (به عنوان مثال ، سننا ، روغن کرچک و برخی گیاهان خاص) و آسیب به اعصاب و ماهیچه های روده بزرگ نشان داده شده است که احتمالاً باعث یبوست می شود.

عدم تعادل هورمون - هورمون ها می توانند بر روی حرکات روده تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، هورمون تیروئید بسیار کمی و هورمون بیش از حد پاراتیروئید می تواند باعث یبوست شود. سطح بالای استروژن و پروژسترون مانند دوران قاعدگی یا بارداری نیز ممکن است باعث یبوست شود.

بیماری های موثر بر روده بزرگ - بیماری های بسیاری وجود دارد که می تواند بر عملکرد عضلات و یا اعصاب روده بزرگ تأثیر بگذارد. این موارد شامل دیابت ، اسکلرودرما ، شبه انسداد روده ، بیماری هیرشپرونگ و بیماری چاگاس است. سرطان یا باریک شدن روده بزرگ می تواند روده بزرگ را مسدود کند و باعث کاهش جریان مدفوع شود.

اختلالات سیستم عصبی مرکزی - چندین بیماری از مغز و نخاع ممکن است باعث یبوست شود ، از جمله بیماری پارکینسون ، مولتیپل اسکلروز و آسیب های نخاعی.

اینرسی کولون - بی تحرک کولون شرایطی است که در آن اعصاب و یا عضلات روده بزرگ به طور عادی کار نمی کنند. در نتیجه ، محتویات روده بزرگ به طور عادی از طریق روده بزرگ منتقل نمی شود.

اختلال عملکرد کف لگن - اختلال در عملکرد لگن به شرایطی گفته می شود که در آن عضلات لگن تحتانی که رکتوم را احاطه کرده و برای رفع نقص حیاتی هستند به طور عادی کار نمی کنند.

داروهایی که می توانند باعث یبوست شوند

توانایی تشخیص برخی از داروهای ایجاد یبوست می تواند منجر به ارزی

ابی سریع برای استفاده از ماساژ مفید روده شود. علاوه بر این ، مشتری شما ممکن است از این امر آگاه باشد که داروئی که مصرف می کنند می تواند در یبوست آنها مؤثر باشد. در این حالت ، آگاهی مشتری از ارتباط می تواند باعث شود وی در مورد سایر گزینه ها با پزشک خود صحبت کند.

برخی از رایج ترین داروهای متخلف عبارتند از:

داروهای ضد درد مواد مخدر از قبیل کدئین (به عنوان مثال ، تیلنول شماره 3) ، اکسی کدون (به عنوان مثال ، پرکوست) و هیدرومارفون (دیلاوید)

داروهای ضد افسردگی مانند آمی تریپتیلن (Elavil) و ایمی پرامین (Tofranil)

ضد تشنج مانند فنیتوئین (دیلانتین) و کاربامازپین (Tegretol)

مکمل های آهن

داروهای مسدود کننده کانال کلسیم مانند دیلتیزا (کاردیزم) و نیفدیپین (Procardia)

آنتی اکسیدهای حاوی آلومینیوم مانند Amphojel و Basaljel

کلاسهای دارویی اضافی که باعث کاهش عملکرد کولون می شوند شامل آنتی کولینرژیک ها ، آنتی فشار خون بالا ، گیرنده های اسید صفراوی ، مکمل های کلسیم و ضد روان کننده ها هستند.