سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماساژ روسی به چه سبکی گفته میشود؟

ماساژ روسی ، که ماساژ ورزشی روسی نیز نامیده میشود و دارای مدرک ماساژ نیز می باشد، از جمله تکنیک های ماساژ درمانی است که ابتدا در اتحادیه جماهیر شوروی سابق توسعه یافت و به عنوان ماساژ ورزشی طبقه بندی شد. البته با توجه به اینکه ماساژ روسی به روش های مختلفی استفاده میشده است ، با عنوان ماساژ بافت همبند، ماساژ نقطه ای یا ماساژ رفلکسولوژی نیز شناخته می شود. اکثر تکنیک های ماساژ روسی شبیه شیوه های ماساژ ورزشی هستند ، اما حرکات آنها آرام تر و نرمتر است. علاوه بر این، ماساژ روسی بر استفاده از اصطکاک برای تولید گرما در بدن تمرکز دارد و معمولا ماساژور از ترکیبی از اصطکاک و گرما با ارتعاش، برای کاهش درد و سفتی عضلات و همچنین کاهش استرس ذهنی استفاده می کند. ماساژ روسی ممکن است در ترکیب با سایر اقدامات پزشکی برای درمان بیماری، وضعیت یا آسیب خاص انجام شود.
اهداف اصلی ماساژ روسی چیست:
 هدف اصلی ماساژ روسی، کاهش تنش در ماهیچه ها است. در این ماساژ، غالبا درمانگران از ترکیبی از تکنیک های مالش، ضربه زدن و ارتعاش استفاده کرده و بر روی قسمت هایی از بدن که درد را تجربه کردند یا مسبب آن بوده اند تمرکز دارند. کارآموزان آموزش ماساژ روسی معتقدند که این ماساژ ، عملکرد سیستم عصبی، سیستم ایمنی بدن و سیستم تنفسی را بهبود می بخشد
از جمله مزیتهای ماساژ روسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•    گردش خون را بهبود می دهد .
•    بر کیفیت تنفس و هضم تأثیر می گذارد.
•    دردهای عضلانی ورزشکاران را بهبود می بخشد.
•    به بهبود نشانه های بیماری پوست، اختلالات خون و درد های حاد معده کمک می کند.
•    برای بازسازی، تقویت و التیام همزمان روح و جسم موثر است.
•    باعث ایجاد گرما در مفاصل و عضلات شده و در نتیجه تولید اندورفین در بدن را تحریک می کند.
•    عملکرد سیستم لنفاوی عصبی را بهبود می دهد.
•    برای کنترل استرس های فیزیکی و روانی و افزایش دامنه حرکت مفید است .
•    باعث افزایش تحرک و سوخت و ساز بدن وکاهش خستگی عضلانی می شود .
•    در ترکیب با دیگر شیوه های درمانی به کار برده شده .
•    و در درمان برخی بیماری ها و برطرف سازی بعضی آسیب های بعضا جدی بدنی تاثیر دارد.
 افراد مبتلا به مسمومیت تنفسی نیز می توانند از ماساژ روسی بهره مند شوند باعث افزایش قابل توجه متابولیسم بدن شده و تکنیک های ماساژ روسی تکنیک های ماساژ روسی، شامل طیف وسیعی از حرکات منحصر به فرد است که در دیگر شیوه های کلاس ماساژ به کار نمی روند. بعضی از حرکات ماساژ روسی ، از تمرین های کششی یوگا گرفته شده اند و حرکات متفاوت دیگر نیز ، بر اساس ضربه های ریتمیک متوالی روی بدن هستند. تکنیک های اصلی مورد استفاده در طی سه فاز ماساژ روسی شامل کشش، مالش، نرمش، ارتعاش و اصطکاک می شوند. میزان فشار اعمال شده در هر فاز از ماساژ به وضعیت بدن فرد و سطح راحتی بدن او بستگی دارد.
زمان انجام ماساژ روسی چقدر است؟
 زمان انجام ماساژ با توجه به دلیل دریافت آموزش های لازم در دوره ماساژ، واکنش دریافت کننده ماساژ و بسیاری از فاکتورهای دیگر متفاوت خواهد بود و در کل بین، 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. معمولا، ماساژ زمانی متوقف می شود که فرد احساس کند از درد و آسیب ها رها شده است.