سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل و انواع استرس و برنامه ریزی برای از بین بردن استرس چیست

 

استرس یک تجربه کاملاً شخصی است ، زیرا همه استرس نتیجه یک واقعه آسیب زای بزرگ نیست. در حالی که همه ما می توانیم توافق داشته باشیم که وقایع خاص مانند تصادفات رانندگی یا حملات شدید و دیگر رویدادهای مهم استرس زا است ، اما وقایع کوچکتر و شخصی تر می توانند به همان اندازه در طول زمان ما را تحت تأثیر قرار دهند.
هنگامی که استرس را تجربه می کنیم ، سیستم عصبی دلسوز به عمل می رسد و ضربان قلب و تنفس ما افزایش می یابد در حالی که آدرنالین جریان خون را سیل می کند. تغییرات فیزیولوژیکی شامل انتشار اپی نفرین و تولید کورتیزول به منظور آماده سازی فرد برای کنار آمدن بهتر با اوضاع است. این واکنش باعث می شود واکنش شناخته شده "جنگ یا پرواز" شناخته شود ، و ممکن است متوجه شوید که تنفس کم عمق تر ، عرق کردن کف دست و مسابقه قلب می شود.
استرس حاد
کوتاه مدت ، حوادث مهم آسیب پذیر همان چیزی است که ما آن را استرس حاد می نامیم. آنها رویدادهای مهمی هستند که باعث افزایش سطح استرس در طی یک دوره نسبتاً کوتاه می شوند. در استرس حاد ، سیستم عصبی سمپاتیک ما تنفس و ضربان قلب ما را بالا می برد ، ما را با آدرنالین سرازیر می کند ، با استرس مقابله می کنیم و سپس قادر به آرامش هستیم و به حالت عادی بازگشتیم به نام هموستاز.
استرس مزمن
با این حال ، استرس مزمن در طولانی مدت اتفاق می افتد و می تواند نگرانی های قابل توجهی در مورد سلامتی به وجود آورد ، زیرا ما همچنان در وضعیت "آمادگی بیش از حد جنگ یا پرواز" از آمادگی بیش از حد وجود داریم. اختلالات گوارشی مانند ریفلاکس اسید و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، بیماری های قلبی عروقی ، بی خوابی ، اضطراب و افسردگی می تواند ناشی از استرس طولانی مدت و مزمن باشد.
استرس شخصی است
استرس نیز بسیار شخصی است. چیزی که یک شخص دیگران را بسیار استرس زا می داند ممکن است حتی به آن توجه نداشته باشد. به عنوان مثال ، برای برخی از افراد که در ترافیک شهر رانندگی می کنند بسیار استرس زا است در حالی که برخی دیگر دو بار در مورد آن فکر نمی کنند. از نظر برخی ، صحبت کردن عمومی از هر نوع ، واکنش استرس بزرگی را شامل می شود که شامل استفراغ است ، در حالی که برخی دیگر مشکل صحبت در مقابل هزاران نفر را ندارند.
حالا ، تعطیلات را بیاورید!
در حالی که فصل تعطیلات می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و اکثر ما از آن بسیار لذت می بریم ، می تواند مخصوصاً استرس زا باشد. همچنین به دلیل اینکه فصل تعطیلات در مدت زمان طولانی صورت می گیرد ، استرس ناشی از این زمان از سال ممکن است مزمن شود و باعث نگرانی های قابل توجهی در مورد سلامتی شود.
9 دلیل تعطیلات ممکن است باعث استرس برای افراد شود
اجتماعات پر استرس خانواده
اجتماعات استرس زا
برنامه ریزی مشکلات ، به عنوان همه ما بسیار شلوغ هستیم
مقابله با تنهایی برای کسانی که در نزدیکی خانواده یا دوستان نزدیکی ندارند
کمبود پول برای هدیه یا سرگرمی
هنگام تلاش برای بهتر کردن امور ، از سرگرمی استرس داشته باشید
اختلال عاطفی فصلی از کاهش نور خورشید در ماه های زمستان - 10? از مردم از این بیماری رنج می برند
افزایش وزن ناخواسته از همه مهمانی ها و رفتارهای تعطیلات
فشار اجتماعی برای "لذت بردن از تعطیلات"