سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماساژ شیاتسو را بشناسید

شیاتسو در ژاپن توسعه یافته ، شیوه ای از بدن است که از فشار انگشت برای نقاط خاص بدن ، حرکات تکان دهنده ، کشش و چرخش مفصل استفاده می کند تا جریان سالم انرژی (چی به زبان چینی ، کی به زبان ژاپنی) را به بدن بازگرداند. شیاتسو کل نگر است و به جای تمرکز روی یک منطقه که علائم آن آشکار است ، کل بدن است.

نام شیاتسو از دو واژه ژاپنی - shi (انگشت) و atsu (فشار) گرفته شده است ، اما یک پزشک ممکن است با استفاده از سایر قسمت های دست ، آرنج و زانوها فشار وارد کند. شما لباس های گشاد برای شیاتسو می پوشید ، که معمولاً روی یک تشک روی زمین انجام می شود. در این روش از روغن استفاده نمی شود.
تاریخ و اصول شیاتسو

شیاتسو در اوایل قرن بیستم به طور رسمی نامگذاری شد ، اما ریشه در طب سنتی چینی (TCM) دارد. نظریه پشت شیاتسو ، مانند طب سوزنی ، این است که بدن دارای مسیرهای انرژی نامشخص یا نصف النهار است که در طی آن انرژی بدن جریان می یابد.

هنگامی که شما سالم هستید ، انرژی آزادانه در طول نصف النهارها جریان می یابد و به تمام قسمت های بدن انرژی حیاتی می دهد. اما وقتی بدن به دلیل رژیم غذایی ضعیف ، کافئین ، داروها ، الکل و استرس عاطفی ضعیف شده است ، کیوی دیگر به آرامی جریان نمی یابد. ممکن است در بعضی مناطق کمبود و در برخی دیگر زیاد باشد.

پزشک متخصص شیاتسو این مسیرهای انرژی و همچنین نقاط (به نام ژاپنی tsuobos) را که در کنار نصف النهارها قرار دارد ، می داند. آنها در اصل مناطقی هستند که دارای رسانایی بالایی هستند و می توانند تحت تأثیر تعدادی از روشها قرار بگیرند: فشار انگشت در شیاتسو ، سوزن در طب سوزنی و گرما در مسمومیت.
دریافت انرژی برای جبران دوباره انرژی

با اعمال فشار بر روی این tsuobos ، پزشک shiatsu انسدادها و عدم تعادل را شناسایی می کند و یک بار دیگر انرژی را روان می کند. اگر انرژی یا کیوی کمبود باشد ، پزشک متخصص با لمس خود انرژی را به آن منطقه معرفی می کند. اگر نکته برای لمس سخت و دردناک باشد ، بیش از حد کی وجود دارد که پزشک باید تخلیه کند.

شما مانند هر روش درمانی ، فشار خود را کنترل می کنید. اگر نکته خیلی لطیف است ، می توانید صحبت کنید و به درمانگر بگویید. یک جلسه ماساژ شیاتسو معمولاً بین 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

کمی پیچیده تر کردن آن برای ذهن غربی این است که هر مسیر انرژی مربوط به یک ارگان (کلیه ها ، ریه ها ، کبد ، قلب ، معده و غیره) و همچنین یک احساسات یا حالت روانی (ترس ، غم ، عصبانیت) است. جالب است ، اما لازم نیست نگران این موضوع باشید. اگر در نصف النهار کبد شما حساسیت وجود دارد ، این بدان معنی نیست که شما به بیماری کبد مبتلا هستید. این بدان معنی است که انرژی کبد شما نامتوازن است.

الگوی سنتی سلامتی و سلامتی بسیار متفاوت از مدل غربی است و بیشتر در مورد بازگرداندن سلامتی و تعادل در بدن است قبل از اینکه چیزی به اشتباه نرسد. همچنین در مورد حفظ کیش شما ، که با افزایش سن ضعیف تر می شود.